פיצוץ בצנרת בדירה שכורה

 היכרות עם סוגים שונים של סיבות לפיצוצי מים יכולה לעזור לזהות את המקור שלהם, גם בדירות שכורות. אבל מי אמור לשלם על התיקון והנזק, איך מזהים את המקור של הנזילה בלי להרים מרצפות וכיצד בוחרים בעלי מקצוע? הנה כל התשובות הרלוונטיות

שוכרי דירות צריכים לחתום על חוזה שכירות רק אחרי שהם קוראים היטב את הסעיפים השונים שמופיעים בו. בין היתר, עליהם לשים לב למשל לשאלה מה קורה במידה ויש פיצוץ מים בדירה. מצד אחד, סביר להניח שהאחריות על ביטוח המבנה היא של בעל הנכס והמשכיר אבל לא של השוכר. מצד שני, נזקי מים עלולים לגרום נזקים גם לרכוש האישי, לתכולה, לציוד, למכשירי החשמל וכן הלאה.

הדבר החשוב ביותר כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים בכל סוגי הדירות הוא לזהות מוקדם את המקור של הנזילה. אם לא מזהים איפה הנזילה מתחילה, אי אפשר לדעת מה באמת גרם לה. יתרה על כך, חוסר יכולת לזהות את המקור של הנזילה תגרום לכך שהטיפול יתמקד רק בסימפטומים המופיעים על פני השטח – אך לא יחדור אל עומק הבעיה.

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות

החדשות הטובות הן שכיום אפשר להזמין בעלי מקצוע ולתאם מולם שירות מהיר של זיהוי ואיתור פיצוץ בצנרת בדירה שכורה. באמצעות שירות מן הסוג הזה, מרכזים את כל היתרונות תחת קורת גג אחת ומקבלים תשובות לשאלות הנפוצות.


חוץ מזה, בעלי מקצוע שמשתמשים בציוד מתקדם כדי לאתר את המקור של פיצוץ מים יכולים להפיק דוח ממצאים מסודר. בדוח הזה משתמשים אחר כך בשביל להטיל את האחריות על בעל הנכס, לבדוק מי צריך לשלם על התיקון לפי החוזה ולתכנן בהתאם את ההוצאות מצד כל הגורמים המעורבים – לרבות שכנים שאולי הפיצוץ בכלל התחיל אצלם.

איך מאתרים את המקור של פיצוץ בצנרת?

יש סוגים שונים של ציוד שבהם אפשר להשתמש בשביל לאתר את המקור של פיצוץ מים בצנרת, בין אם מדובר בדירה שכורה בבניין מגורים משותף או בבית פרטי וצמוד קרקע. כמובן שהאיתור של מקור הפיצוץ הוא רק שלב אחד מתוך תהליך ארוך יותר של שיפוץ או תיקון, אבל זה כאמור השלב החשוב ביותר כי בלעדיו אי אפשר להתקדם.

הנה לדוגמה חלק מסוגי האביזרים שבהם אפשר להשתמש על מנת לאתר ואז לתקן כל סוג של פיצוץ בצנרת בדירה שכורה:

  • מצלמה טרמית – התפקיד של מצלמה טרמית הוא לבצע הדמיה תלת ממדית של הצנרת. באמצעות הדמיה תלת ממדית, ניתן לראות איפה בדיוק הנזילה מתחילה. לאחר מכן, מתמקדים במקום הזה כדי לפתור את הבעיה ולתקן את הצנרת בלי לשבור תקרות, להרים מרצפות או לגרום עוד נזק מיותר.
  • סיב אופטי – המטרה של סיב אופטי היא גם כן לאתר את מקור הנזילה אבל בלי לגרום להרס מיותר. רק שכאן ההבדל הוא שמחדירים את הסיב פנימה כדי להעביר נתונים, שמוצגים על פני מוניטור ייעודי אך בלי קשר לפערי הטמפרטורות בין ברז המים החמים והקרים.
  • רובוט זעיר – יש מקומות מורכבים ולא נגישים שאליהם בני אדם לא יכולים לגשת על מנת לאתר את המקור של נזילת מים. בנסיבות כאלה, הפתרון היחיד יהיה להפעיל רובוט זעיר ואמין שנע בתוך הצנרת.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אינסטלציה בנשר

תקלות אינסטלציה בחיפה

לחץ מים נמוך בבניין משותף