לחץ מים נמוך בבניין משותף

 בעיות של לחץ מים בבניין מגורים משותף עלולות להיות תוצאה של סיבות שונות. במאמר הבא נסביר מה גורם לבעיות מן הסוג הזה, מה אפשר לעשות וכמובן גם את מי אפשר להזמין על מנת לשפר את איכות החיים

אחת הבעיות העיקריות עם מגורים בבניין משותף היא תקלות אינסטלציה. בניגוד לבית פרטי שבו פחות או יותר יודעים איפה הצנרת מתחילה ואיפה היא נגמרת, בבניין מגורים כל תקלה אצל השכנים עלולה להשפיע על שאר הדיירים. אז אם למשל יש תקלה בצנרת או אפילו סימנים של כתמי רטיבות על הקירות, זה ממש לא אומר שהבעיה מתחילה בדירה. במקרים כאלה, צריך לבדוק את כל הבניין ולהגיע עד החיבור שבין מערכת אספקת המים שלו לבין מערכת אספקת המים העירונית.

ספציפית יותר, בעלי דירות בבנייני מגורים משותפים מתלוננים לעיתים קרובות על בעיות של לחץ מים נמוך. אז קודם כל, צריך להבין שזה מובן מאליו: ככל שהדירה נמצאת בקומה גבוהה יותר, כך יש צורך בהפעלת משאבה חזקה על מנת לדאוג שתהיה לה אספקה קבועה של מים. אבל האספקה של המים לא מספיקה, כי צריך לדאוג שזרם המים יהיה חזק. מכאן והלאה, צריך להיכנס לעובי הקורה על מנת לבדוק סיבות נוספות לבעיות כאלה.


מה גורם לבעיה של לחץ מים נמוך בבניין משותף?

  • סתימה בצנרת – המשמעות הפרקטית של סתימה בצנרת היא שהמים לא יכולים לעבור כדי להמשיך הלאה. כאן זה בכלל לא משנה אם מדובר על צנרת של מי שופכין או על צנרת של מי שתייה, כי המים בכל מקרה לא יכולים לעבור. אבל אם הבעיה היא של לחץ מים נמוך בבניין משותף, כנראה שמדובר על סתימה בצנרת הראשית ועל בעיה שדורשת הזמנה של בעלי מקצוע.
  • פיצוץ מים בצנרת – יש מקרים שבהם סתימת מים לא מטופלת בזמן ולכן היא הולכת ומחריפה, עד כדי פיצוץ מים בצנרת. לחילופין, יכול להיות שפיצוץ מים בצנרת של הבית יהיה תוצאה של בלאי טבעי, שחיקה, נזקים בתוך הצנרת, חדירת שורשים וכן הלאה. גם במקרים כאלה, התוצאה המיידית תהיה לחץ מים נמוך בבניין משותף בעיקר בדירות הגבוהות אבל גם בקומות הנמוכות.
  • נזילת מים בתוך הדירה – נזילת מים מעידה על כך שהם לא מצליחים להישאר בתוך הצנרת ומטבע הדברים גם לא מצליחים להתקדם עד הפתח של הברז. במקרים כאלה, חשוב מאוד לבדוק האם קיימת נזילת מים בתוך הדירה. אם לא מזהים בזמן נזילת מים, התוצאה תהיה הצטברות של כתמי רטיבות על הקירות, על התקרה ועל הרצפה. עם הזמן, תהיה אווירה לא נעימה בתוך הבית וריחות של טחב.

עם מי מתייעצים לגבי לחץ מים נמוך בבניין משותף?

החדשות הטובות הן שבעלי דירות בבנייני מגורים משותפים בהחלט יכולים לדרוש ביקור של איש מקצוע. אם יש בעיה של לחץ מים נמוך בבניין משותף, אין שום סיבה לחיות איתה או להסכים להתפשר על לחץ מים נמוך. בנסיבות כאלה, יוצרים קשר עם בעלי מקצוע ומתייעצים איתם לגבי הפתרונות המתאימים.

בעיה של סתימה בצנרת פותרים עם שטיפת קווי ביוב באמצעות ביובית או עם שחרור של החלק הסתום. לעומת זאת, בעיה של פיצוץ מים וגם נזילת מים פותרים רק על ידי החלפת החלק התקול של הצנרת עצמה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אינסטלציה בנשר

תקלות אינסטלציה בחיפה